Deklaracja dostępności


Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół Policealnych w Kołobrzegu

Zespół Szkół Policealnych w Kołobrzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.

 
  • Data publikacji strony internetowej: 2009-11-09
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-02

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

Wyłączenia

  • Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2019-05-23
  • Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2021-04-02

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest  Anna Ceranowska-Podbiał, e-mail: zsp@kolobrzeg.powiat.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 94 35 22 120. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

W przypadku, gdy Nasza szkoła nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewnia alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

Alternatywny sposób dostępu polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą tłumacza języka migowego (np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.)

Żądanie powinno zawierać:

  1. Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem.
  2. Wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo.
  3. Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
  4. Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w terminie 7 dni, szkoła niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Szkoła odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

W przypadku, gdy nie jesteśmy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadomimy osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu zgodnie z żądaniem albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej na adres szkoły.

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA ZESPOŁU SZKÓŁ POLICEALNYCH W KOŁOBRZEGU

Lokalizacje:

  1. Budynek przy ul. Grottgera 12 ( siedziba Policealnej Szkoły nr 2 i Centrum Kształcenia Ustawicznego „MEDYK”)
  2. Budynek przy ul. Grottgera 11 (siedziba Bursy Międzyszkolnej nr 2)

DOSTĘPNOŚĆ  WEJŚCIA  DO  BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ POLICEALNYCH W KOŁOBRZEGU PRZY UL. GROTTGERA 12

  • Do budynku prowadzi wejście główne i główna brama wjazdowa od ul. Kasprowicza
  • Druga brama wjazdowa znajduje się od ul. Tadeusza Kościuszki
  • Do wejścia do budynku prowadzą schody pokryte płytkami, drzwi wejściowe są jednoskrzydłowe, nieautomatyczne
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Przed wejściami do budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe. 
  • Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się od strony bramy wjazdowej przy ul. Kasprowicza.
  • Schody prowadzące do budynku i na wyższe kondygnacje nie są dostosowane do korzystania przez osoby z niepełnosprawnością ruchową - brak windy, platform przyschodowych, podnośników platformowych umożliwiających poruszanie się osobom na wózkach.
  • Toalety znajdują się na każdej kondygnacji. Brak toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku znajdują się wizualne informacje na temat rozkładu pomieszczeń
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych (oprócz oznaczeń taśmą ostrzegawczą schodów w wewnątrz budynku, na krańcowych stopniach ciągów schodów) lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

DOSTĘPNOŚĆ  WEJŚCIA  DO  BUDYNKU BURSY MIĘDZYSZKOLNEJ NR 2 W KOŁOBRZEGU  UL. GROTTGERA 11

  • Do budynku prowadzą trzy wejścia:
  • główna brama wjazdowa odul. Kasprowicza i wspólne wejście z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie;
  • wejście od ul. Kasprowicza osobną klatką schodową;
  • wejście (bez możliwości wjazdu)od ul. Grottgera.
  • Wspólne wejście z PCPR od strony ul. Kasprowicza posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych na poziom parteru.
  • Do wejść do budynku prowadzą schody pokryte płytkami,drzwi wejściowe są jednoskrzydłowe, nieautomatyczne. 
  • W budynku znajdują się dwie klatki schodowe.
  • Schody prowadzące na kondygnacje na których znajdują się pomieszczenia bursy (2 i 3 piętro)nie są dostosowane do korzystania przez osoby z niepełnosprawnością ruchową - w budynku brak windy, platform przyschodowych, podnośników platformowych umożliwiających poruszanie się osobom na wózkach.
  • Budynek bursy połączony jest z parterem budynku Zespołu Szkół Policealnych.
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Przed wejściem do budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe.
  • Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się od strony bramy wjazdowej przy ul. Kasprowicza.
  • Toalety znajdują się na każdej kondygnacji. Brak toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku znajdują się wizualne informacje na temat rozkładu pomieszczeń
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych (oprócz oznaczeń taśmą ostrzegawczą schodów w wewnątrz budynku, na krańcowych stopniach ciągów schodów) lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

INFORMACJA O MOŻLIWOSCI SKORZYSTANIA Z TŁUMACZA MIGOWEGO

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która daje prawo osobom niesłyszącym  i głuchoniemym do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Zespole Szkół Policealnych, osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych:

  • wiadomości e-mail: zsp@kolobrzeg.powiat.pl
  • faks: +48 94 35 22 120

lub w sekretariacie Zespołu Szkół Policealnych ul. Grottgera 11 (pokój nr 6)

Podczas załatwiania spraw w szkole, osoba niesłysząca może korzystać z pomocy dowolnie przez siebie wybranej osoby w celu ułatwienia porozumiewania się.

 

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

 

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
2,4MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Grażyna Bohdziewicz - Dyrektor , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
20‑04‑2021 15:35:06
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie